امکان دوچرخه‌سواری امن و جابجایی پاک را فراهم کنید

حمل و نقل پاککاشان فردا – سازمان شهرداریها و دهیاریهای كشور، با صدور بخشنامه‌ای از شهرداری‌های سراسر کشور خواست بسترهایی برای گسترش پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و حمل‌ونقل پاک در خیابان‌های پرتردد شهرها فراهم کنند.

در این بخشنامه که به امضای حسین رجب‌صلاحی معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداریها و دهیاریهای كشور صادر شده، با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا، و نگرانی‌ها نسبت به فعالیت‌ و جابجایی‌های روزانه، توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت در مورد گسترش پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری مورد تاکید قرار گرفته‌است.

بیشتر بخوانیم:
+ بازآفرینی بافت تاریخی کاشان بر مبنای پیاده‌محوری

معاون امور شهرداری‌ها در این بخشنامه از شهرداران درخواست کرده با امکان‌سنجی و آرام‌سازی ترافیک، بخشی از عرض یک خیابان پرتردد در شهر را به پیاده‌روی و بخشی را به تردد ویژه دوچرخه اختصاص داده و تمهیداتی برای کاهش سرعت وسایل نقلیه (تا ۲۰ کیلومتر بر ساعت) برای افزایش ایمنی دوچرخه‌سوار و پیادگان اتخاذ کنند.

شهرداری کاشان حدود دو سال پویش سه‌شنبه‌های پاک و تردد با دوچرخه در کاشان را راه‌اندازی کرد، اما این پویش پس از مدتی به فراموشی سپرده شد. شایسته است شهرداری ضمن احیا دوباره آن پویش، بی‌درنگ از این فرصت استفاده و بسترهای جابجایی پاک و ایمن و گسترش دوچرخه‌سواری را در کاشان فراهم کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.