میراث فرهنگی ۲۰ سال اجازه ساخت زمین‌های کارمندان دارایی را نداده‌است

علی هاشمی طاهری عضو شورای شهر کاشانکاشان فردا – عضو شورای اسلامی شهر کاشان گفت: اگر اداره‌ای بر روی ملکی نظر دارد، حداکثر تا ۱۸ ماه باید آن زمین را تعیین تکلیف کند، ولی اداره میراث فرهنگی کاشان حدود ۲۰ سال است که تکلیف زمین‌های خریداری شده توسط کارکنان اداره دارایی کاشان را روشن نمی‌کند.

علی هاشمی طاهری در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم اظهار داشت: میراث فرهنگی با این دلیل که این زمین‌ها در حریم تپه‌های سیلک است نه برنامه‌ای برای خرید و معوض برای این زمین‌ها دارد و نه اجازه ساخت به مالکان این زمین‌ها می‌دهد.

بیشتر بخوانیم:
+ یک خانه‌باغ در حریم سیلک با حکم قضایی تخریب شد

+ حریم محوطه باستانی «سیلك» كاشان بازنگری می‌شود

وی با بیان این‌که این زمین‌ها حدود ۲۰ سال پیش توسط کارمندان اداره دارایی خریداری و دارای پروانه ساختمانی است، ابراز داشت: طبق قانون اگر اداره‌ای بر روی ملکی نظر دارد حداکثر تا ۱۸ ماه بعد باید آن زمین را تعیین تکلیف کند به این صورت که یا باید آن زمین را بخرد، یا معوض زمین را بدهد یا اجازه ساخت را بدهد.

عضو شورای اسلامی شهر کاشان با اشاره به اینکه کارکنان اداره دارایی گناهی مرتکب نشده‌اند که این زمین‌ها را خریده‌اند، تصریح کرد: متاسفانه اداره میراث کاشان اختیار و بودجه ندارد و با این‌گونه تصمیمات باعث ناراحتی همشهریان نیز می‌شوند.

وی با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی باید جوابگوی مردم باشد، بیان داشت: به عنوان نماینده مردم در شورا نباید اجازه بدهیم که حق و حقوق ان‌ها تضییع شود و اگر میراث فرهنگی می‌خواهد در در محدوده تپه‌های سیلک ساخت‌وساز نشود، دست در جیب کرده و زمین‌ها را آزاد‌سازی کند.

شایان توجه است حراست از حریم‌های محوطه باستانی سیلک کاشان، یک بحث ملی است و به غیر از اداره میراث فرهنگی که متولی مستقیم آن است، برخی نهادهای دیگر شهرستان از جمله فرمانداری و شهرداری و نهادهای بالادستی مثل وزارتخانه میراث فرهنگی هم در آن دخیل هستند و این مشکل باید با همدلی همه این ارگان‌ها و از جمله اداره دارایی حل شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.