«عدالت رسانه‌ای» در شهرستان توقع زیادی نیست

درخواست عدالت رسانه‌ایکاشان فردا«مهدی سلطانی‌راد» فعال رسانه‌ای کاشان با انتشار مطلبی در کانال تلگرام «وقایع اتفاقیه» نسبت به تمایز اطلاعات خبری که در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد و در یک رسانه کامل‌تر و در بقیه رسانه‌ها ناقص است واکنش نشان داد.

سلطانی نوشت: «دادستان عمومی و انقلاب کاشان حوالی ظهر چهارشنبه در گفت‌وگو با رادیو کاشان به بیان جزییات مشروحی از ماجرای بخشش و عفو یک محکوم به قصاص در بامداد همین روز، توسط اولیای دم پرداخت.»

این فعال رسانه‌ای سپس پرسیده: «آیا بهتر نبود صبح چهارشنبه در خبر ارسالی از این رخداد به شکل خلاصه و با کمترین جزییات از سوی روابط عمومی دادستانی شهرستان برای برخی پایگاه‌های خبری رسمی محلی-که به هر حال مخاطب به نسبت انبوه و خاص خود را دارند- کمی به مانند رادیو رفتار می‌گردید؟»

وی با اشاره به نگرش مثبت دادستان جوان و فعال کاشان، نسبت به رسانه‌ها، اظهار امیدواری کرده‌است که در آستانه روز خبرنگار، در توزیع محتوای رویدادهای قابل انتشار حوزه قضایی کاشان بین رسانه‌ها از جانب دادستانی، در وهله نخست با کمی صبوری برای تجمیع اطلاعات خبری و سپس با عدالت رسانه‌ای رفتار شود.

سلطانی در پایان یادآور شده که مخاطب این درخواست و توقع به حق «همه دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی و عمومی غیردولتی کاشان» هستند.

صبح امروز یک قاتل متهم در آخرین لحظات اجرای حکم قصاص از سوی اولیا بخشیده شد. در خبر  ارسالی روابط عمومی دادستانی برای رسانه‌ها، به پیشینه این قتل، زمان اتفاق، و سایر سوابق خبری اشاره‌ای نشده بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.