عزاداران طوق شیخ رضا کاشان مراسم‌های خود را در فضای مجازی برگزار می‌کنند

کاشان فردا – مسئول هیئت عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) طوق شیخ رضا کاشان گفت: این هیئت امسال برای کمک به قطع زنجیره همه‌گیری کرونا برنامه‌های عزاداری خود را به صورت مجازی برگزار خواهد کرد.

«محمدرضا متشکره» با اشاره به بیش از چهار قرن سابقه فعالیت‌های مذهبی این هیئت در کاشان تاکید کرد: هیئت تعطیل‌بردار نیست و برنامه‌های این هیئت در ایام محرم‌الحرام امسال برای کمک به سلامتی کلان جامعه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+ عزاداری حضوری نداریم، نذورات صرف تجهیز بیمارستان‌ها می‌شود

وی خاطرنشان کرد: با لغو برنامه‌های حضوری، هزینه مراسم محرم امسال هیئت در زمینه تهیه نذورات به صورت بسته‌های معیشتی، ماسک و لوازم بهداشتی و تامین لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند صرف خواهد شد.

متشکره در ادامه اظهار داشت: شرایط ویژه امسال علیرغم همه چالش‌ها، فرصتی را به وجود می‌آورد تا هیئت‌های مذهبی، فعالیت‌های جدیدی را در بستر رسانه‌‌‌ای تجربه کنند و تبلیغ فرهنگی مذهبی وارد حوزه جدیدی شود.

مسئول هیئت عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) طوق شیخ رضا کاشان در ادامه بیان داشت: استفاده از بستر فضای مجازی برای برگزاری برنامه‌های محرم، زمینه تشکیل مجالس روضه خانگی و بیان ذکر نام اهل بیت در منازل را فراهم خواهد کرد.

متشکره افزود: امیدواریم با رفع بلا، ریشه‌کنی ویروس منحوس کرونا و سلامتی بیماران با دعای عزاداران حسینی، از سال آینده برنامه‌های عزاداری حضوری هیئت از سر گرفته شود.

پیشتر هیئت عزاداران حیدری درب فین نیز اعلام کرده بودند آیین‌های سوگ‌واری محرم امسال خود را به صورت مجازی برگزار خواهند کرد و هزینه‌های مراسم صرف تجهیز بیمارستان‌ها خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.