ایران در رده دهم کشورهای کرونایی

کروناکاشان فردا – شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان در روز جمعه ۳۱ مردادماه از ۲۳ میلیون نفر و شمار قربانیان آن از ۸۰۰ هزار نفر گذشت. ایران چهارمین کشور با بالاترین شمار بیماران در وضعیت بحرانی است.

به گزارش یورونیوز، در جدول جهانی کشورهای گرفتار کووید۱۹، آمریکا با بیش از ۵ میلیون و ۷۴۷ هزار مبتلا در صدر قرار دارد و پس از این کشور، برزیل، هند، روسیه، آفریقای جنوبی، پرو، مکزیک، کلمبیا، اسپانیا و شیلی جایگاه دوم تا دهم جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانیم:
+ رکورد تازه ویروس کرونا در جهان؛ ۲۸۴ هزار مبتلا در یک روز

+  کشف جهش جدید در کرونا: سرایت بیشتر و کشندگی کمتر شده‌است

بیشترین شمار قربانیان این ویروس نیز بار دیگر در ایالات متحده به ثبت رسیده است. شمار جان‌باختگان کووید۱۹ در این کشور به ۱۷۷ هزار و ۴۵۷ نفر رسیده است و پس از آن به ترتیب برزیل (بیش از ۱۱۲ هزار قربانی)، مکزیک (بیش از ۵۹ هزار)، هند (بیش از ۵۵ هزار)، بریتانیا (بیش از ۴۱ هزار)، ایتالیا (بیش از ۳۵ هزار)، فرانسه (بیش از ۳۰ هزار)، اسپانیا (بیش از ۲۸ هزار)، پرو (بیش از ۲۷ هزار) و ایران (بیش از ۲۰ هزار قربانی) در جایگاه دوم تا دهم جدول جهانی قرار دارند.

ایران در حال حاضر در جدول جهانی کشورهایی که با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند، رتبه یازدهم را از لحاض شمار بالای مبتلایان، رتبه دهم را از لحاظ شمار بالای مرگ‌ومیر و رتبه چهارم را در موضوع شمار بالای بیمارانی دارد که در وضعیت بحرانی به سر می‌برند.

در حال حاضر استان‌های تهران، مازندران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز هستند.

استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد نیز در وضعیت هشدار قرار گرفته‌اند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.