تنها ۷ میلیون نفر مشمول برق رایگان می‌شوند

برق رایگانکاشان فردااندیشکده اقتصاد مقاومتی در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور درباره مصوبه دولت برای برق رایگان اعلام کرد: تنها ۷ میلیون نفر مشمول این مصوبه خواهند شد که با ۳۰ میلیون نفر اعلامی رئیس‌جمهور تفاوت قابل‌توجهی دارد.

به گزارش نبض انرژی، در این نامه بیان شده است که یک خانوار عادی با یک یخچال، یک تلویزیون و ۳ لامپ کم‌مصرف در ماه بیش از ۸۰ کیلووات ساعت الگوی مصرفی اعلام شده، مصرف دارند.

بیشتر بخوانیم:
+ تغییر تعرفه برق مشکل خاصی را در منطقه حل نمی‌کند

بخشی از نامه اندیشکده اقتصاد مقاومتی به شرح زیر است:
بر اساس بررسی‌های انجام شده، حتی برای اقشار بسیار ضعیف جامعه نیز، انطباق میزان مصرف با الگوهای تعیین شده امکان‌پذیر نخواهد بود. به عنوان مثال یک مشترک در ایام غیرگرم مناطق عادی و مناطق گرمسیر، تنها با استفاده از یک یخچال معمولی، یک تلویزیون و سه عدد لامپ کم‌مصرف، مصرفی بیش از ۱۰۰ کیلووات ساعت خواهد داشت که این عدد بیش از الگوی تعیین شده در این مناطق یعنی ۸۰ کیلووات ساعت است.

مطابق با بررسی‌های انجام شده، محاسبات مربوط به میزان مشمولین برق رایگان یعنی ۳۰ میلیون نفر که توسط رئیس محترم جمهور مطرح شد نیز دارای اشکال است. بررسی‌ها حاکی از آن است که در خوشبینانه‌ترین حالت حدود ۷ میلیون نفر از این طرح منتفع می‌شوند.

بر این اساس، با توجه به ابعاد اجتماعی این وعده دولت که محاسبات کارشناسی آن به درستی انجام نشده و باعث می‌شود به جای مشترکین کم‌مصرف، صاحبان خانه‌های خالی، باغ‌ویلاها و سکونت‌گاه‌های غیردائم از آن منتفع شوند، بازنگری فوری در مصوبه فوق ضروری است.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.