«رؤیای سهراب» ایده فیلم‌سازی پیرامون کاشان را در من تقویت کرد

کاشان فردا – در ادامه برگزاری نشست‌های خبری فیلم‌های بخش مسابقه ملی سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، نشست نقد، بررسی و معرفی فیلم «آرزوی زیبا» به کارگردانی «علی قوی‌تن» پنج‌شنبه  اول آبان در خانه جشنواره واقع در سینما فرهنگ تهران برگزار شد.

قوی‌تن، در ابتدای نشست گفت: فیلم قبلی من به نام «رؤیای سهراب»، باعث شد ایده فیلم‌سازی در موضوعات پیرامون کاشان در سر من شکل بگیرد؛ این مسئله منجر به ساخت فیلم آرزوی زیبا شد.

بیشتر بخوانیم:
+ ادامه ساخت «آرزوی زیبا» در کاشان

به گفته وی «آرزوی زیبا» پروانه ساخت خود را آبان‌ماه سال گذشته گرفت، اما تمرینات، تست‌ها و آموزش بازیگران کودک، فیلم‌برداری را به تعویق انداخت؛ پس از انجام ۳۰٪ فیلم‌برداری، این کار به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد. با این حال از اواسط اردیبهشت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دوباره فیلم‌برداری از سر گرفته شد؛ سعی ما در این دوران بر آن بود که عوامل فیلم کمتر شده و مدت زمان فیلم‌برداری بیشتر شد؛ ما روزانه فقط ۲ ساعت فیلم‌برداری مفید داشتیم.

قوی‌تن افزود: در فیلم‌هایی که برای سینمای کودک می‌سازم، از پتانسیل فضایی که فیلم در آن ساخته می‌شود، استفاده می‌کنم که سعی کردم در این فیلم نیز از معماری زیبای کاشان و بازار آن استفاده کنم. به غیر از عوامل خاص پشت دوربین که از تیم ثابت خود بودند، بقیه عوامل این فیلم را افراد بومی که علاقه‌مندان به سینما بودند تشکیل می‌دادند.

کارگردان آرزوی زیبا خاطرنشان کرد: عباس کیارستمی را بسیار دوست می‌دارم و دوست دارم که از آثار او تأثیر بگیرم و حتی از کارهای او کپی‌برداری کنم. این مسئله که صورت کاراکتر استاد در فیلم دیده نمی‌شود، به دلیل شخصیت طراحی شده برای وی است؛ شخصی را در گذشته با این خصوصیات می‌شناختم که سعی کردم در این کاراکتر از آن استفاده کنم.

هدا مقدم‌منش، متین نظری، امیرمحمد رحمانی، عرفان زرگرزاده، ترنم هاشمی‌مقدم، و کیانا ریاضیان، بازیگران «آرزوی زیبا» هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.