با هرگونه تخطی از محدودیت‌های کرونایی، قانونی برخورد می‌شود

نشست ستاد پیشگیری و کنترل کرونا کاشانکاشان فردا فرماندار کاشان اعلام کرد: از امروز چهارشنبه محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان اعمال شده و با هرگونه تخطی ار محدودیت‌ها قانونی برخورد می‌شود.

علی‌اکبر مرتضایی تاکید کرد: تیم‌های بازرسی مشترک، با بازرسی‌های فشرده و هدفمند، در طول یک هفته جاری کیفیت اجرای دستورالعمل‌ها را ارزیابی می‌کنند و ضمن تشویق عاملین به دستورالعمل‌ها، با خاطیان از طریق دستگاه قضایی برخود قاطع قانونی می‌شود.

وی وضعیت فعلی را اضطراری دانست و تاکید کرد: کلیه مراکز درمانی و بیمارستان‌های خصوصی و دولتی و دیگر ارگان‌ها و نهادها دارای امکانات بهداشتی و درمانی موظف‌اند برای پوشش بیماران کرونایی و همچنین تأمین کادر بهداشتی و درمان با دانشگاه علوم پزشکی کاشان همکاری کنند.

بیشتر بخوانیم:
+ وضعیت کرونایی منطقه کاشان از تهران، اصفهان و یزد هم بدتر است

مرتضایی قهرودی با اشاره به تشکیل و شروع فعالیت ۶۳ قرارگاه حافظان سلامت در محلات و مناطق مختلف شهرستان توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان پیگیری بخشداری‌های تابعه، کلیه شوراهای اسلامی، شهرداران و دهیاران شهرستان در زمینه همکاری و پشتیبانی از اجرای این طرح را خواستار شد.

رئیس شورای اداری شهرستان کاشان یادآور شد: علاوه بر مساعدت در عدم حضور همکاران با بیماری‌های زمینه‌ای، با نظر مدیران و رؤسای ادارات، بانک‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری، شهرداری‌ها و … مشروط بر عدم بروز نارضایتی مردمی و انجام مطلوب امور، خدمات می‌تواند از طریق دورکاری بخشی از کارکنان ارائه شود.

وی با اشاره به اهمیت تبیین و آگاهی‌بخشی در جامعه تاکید کرد: لازم است در این بازه زمانی، از ظرفیت رسانه‌های محلی و رادیو کاشان برای اطلاع‌رسانی و ارتقاء سطح آگاهی شهروندان به نحوه مطلوب استفاده و در زمینه تبلیغات محیطی و حتی خودرو اطلاع‌رسانی سیار اقدام شود.

فرماندار کاشان در پایان اعلام کرد: شهروندان می‌توانند گزارشات خود در خصوص کیفیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری ارائه و پیگیری کنند.

به گزارش فرمانداری کاشان؛ پاساژها، مراکز خرید، مال‌های بزرگ و تجاری، مسابقات ورزشی، مساجد و مصلی‌ها، قنادی و شیرینی‌فروشی‌ها، آبمیوه و بستنی‌فروشی‌ها، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری (این مراکز برای فعالیت به صورت بیرون‌بر، مشکلی ندارند)، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، فرش، موکت، فرش‌ماشینی، اسباب‌بازی فروشی، فروشگاه‌های لوازم خانگی، مراکز چاپ دیجیتال و فعالیت‌های مرتبط با آن، تزیینات داخلی ساحتمان، کادو فروشی، پارچه‌فروشی، عکاسی، آژانس املاک، پرده‌سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم‌التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله مصادیق گروه شغلی ۲ هستند که در این شهرستان‌ فعلا به مدت یک هفته محدود می‌شوند.

دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های‌علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی مشمول گروه ۳ می‌شوند.

گروه چهارم نیز شامل شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه‌روزی، کافه، قهوه‌خانه و چای‌خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی هستند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.