توقیف کامیون حامل درختان کهن‌سال قطع‌شده در برزک

توقیف کامیون حامل درختان قطع شده در برزک کاشانکاشان فردا ابوالفضل زارع شهردار شهر برزک کاشان از برخورد با عملین قطع درختان کهنسال در این شهر خبر داد.

زارع در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به برخورد با عاملین قطع درختان کهن‌سال در شهر برزک اظهار داشت: به این منظور، ظهر یک‌شنبه ۹ آذرماه به دستور دادستان کاشان و با هماهنگی‌های انجام شده با نیروی انتظامی بخش برزک کامیون حامل درختان قطع شده توقیف شد.

بیشتر بخوانیم:
+ تمامی درختان یک خیابان در آران و بیدگل بریده شدند

وی با اشاره به جغرافیای شهر برزک و وجود باغ‌های سبز و طبیعت بکر این منطقه ابراز داشت: مجموعه شهری در برزک همه تلاش خود را برای حفظ این سرمایه خدادادی و ارزشمند انجام داده و اجازه فعالیت به افراد سودجو را نمی‌دهند و همه وظیفه دارند این موهبت الهی را با تمام توان حفظ و صیانت نمایند‌.

شهردار برزک با بیان این‌که برای عاملان قطع اشجار جرائم سنگینی اعمال می‌شود، افزود: هرگونه قطع درخت حتی در باغات بدون مجوز قانونی ممنوع بوده و مرتکبین به دستگاه قضایی برای سیر مراحل قانونی معرفی می‌شوند.

وی همچنین در خصوص تغییر کاربری باغات، زمین‌خواری و تصرف اراضی به متخلفین هشدار داد و افزود طی آخرین هماهنگی‌های به‌عمل آمده بین دستگاه‌های اجرایی منجمله مدیریت جهاد کشاورزی، اداره راه و شهرسازی، امور آب، منابع طبیعی، بخشداری برزک، شهرداری و شورای شهر برزک در قالب کمیته انفال با خاطیان به‌صورت جدی برخورد خواهد شد.

شهردار برزک در پایان از همه شهروندان و‌ همچنین دوست‌داران محیط زیست درخواست کرد تا در صورت مشاهده قطع درخت و هرگونه تخلف مراتب را به شهرداری برزک اطلاع دهند.

سال‌ها طول می‌کشد تا یک درخت از یک نهال کوچک به یک درخت تناور تبدیل شود تا بتواند به عنوان ریه‌های طبیعت هوا را برای ساکنان یک منطقه یا کلیه شهروندان روی کره زمین سالم‌سازی کند. بریدن درختان یعنی لطمه‌زدن و ضعیف‌کردن ریه‌های طبیعت و در نتیجه افزایش آلودگی هوا و به دنبال آن افزایش انواع و اقسام بیمار‌ی‌ها.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.