دیدار فعالین محیط زیست منطقه با امام‌جمعه کاشان

دیدار اعضای انجمن همیاران سلامت مهرگان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشانکاشان فردا – شماری از فعالین محیط زیست کاشان از سازمان مردم‌نهاد «انجمن همیاران سرزمین مهرگان کاشان» با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان دیدار و ضمن ارائه دغدغه‌ها و مشکلات محیط زیستی منطقه کاشان، از توجه ویژه وی به این حوزه تقدیر کردند.

عباسعلی سلیمانی امام جمعه کاشان در این دیدار که یک‌شنبه ۱۶ آذرماه در دفتر وی انجام شد، ضمن اشاره به هندسه زیبای آفریش، بر اهمیت محیط زیست و اکولوژی، منابع طبیعی و انرژی، گونه‌های گیاهی و جانوری و احترام به حقوق همه‌ی مخلوقات طبیعت تاکید و خاطرنشان کرد: حفظ و پاسداشت محیط زیست یک وظیفه‌ی ملی است. از بین‌بردن گونه‌های گیاهی و جانوری، موجب از بین رفتن نظم اکوسیستم می‌گردد، که گناهی نابخشودنی بر گردن تک تک افراد جامعه است.

بیشتر بخوانیم:
+ تقدیر «انجمن همیاران سرزمین مهرگان» از دادستان کاشان

در این دیدار دکتر دهقانی کارشناس بهداشت محیط نیز در سخنانی گفت: از نظر یک فرد خداباور و با ایمان، خداوند بزرگ هیچ موجودی را بیهوده خلق نکرده است و همه جانوران حیات وحش، و جانورانی که در کنار و همراه انسان زندگی می‌کنند مثل سگ‌ها، گربه‌ها، گنجشک‌ها، کلاغ‌ها و … در سلامتی و بهداشت محیط نقش ایفا می‌نمایند.

وی جانوران را سپر زیستی انسان در برخورد با ناقلین بیماری‌ها، و عاملین پاکسازی محیط محسوب عنوان و تاکید کرد: نگاهبانی و حفاظت از این حیوانات به ویژه سگ‌ها به نحو “علمی” اهمیت دارد، و با آموزش‌های پیوسته‌ی مردم‌، مسئولین و کارشناسان اجرائی در این مورد می‌توانیم جامعه‌ای سالم‌تر داشته باشیم.

مهری ارشادی، مدیرعامل انجمن همیاران سرزمین مهرگان آریا نیز ضمن ارائه گرارشی از فعالیت‌های این انجمن گفت: این انجمن از سال ۱۳۸۴ با استفاده از نظر کارشنان ازجمله «آقای دکتر لقمان» کوشش‌هایی برای احیاء پوشش گیاهی بخشی ار مناطق کاشان با روش‌های علمی داشته است.

وی همچنین به برخی از فعالیت‌های این انجمن در مراقبت از برخی گونه‌های جانوری اشاره کرده و یادآور شد: مهم‌ترین کاری که در این زمینه بر عهده ما بوده و تلاش کرده‌ایم انجام بدهیم آگاه‌سازی شهروندان و فرهنگ‌سازی برای داشتن نگاه جدیدی به گونه‌های حیوانی و جلوگیری از آزار این حیوانات بی‌آزار بوده‌است.

ارشادی تاکید کرد: این انجمن تلاش می‌کند با کمک و راهنمایی کاشناسان از جمله آقایان دکتر لقمان و آقای دکتر دهقانی، چشم‌انداز زیبایی از احترام انسان به طبیعت، محیط زیست و عناصر این زیست را ترسیم و برای تحقق آن تلاش کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.