سنگ‌اندازی میراث فرهنگی کاشان در تصویب طرح تفصیلی

سنگ‌اندازی میراث فرهنگی کاشان در تصویب طرح تفصیلیکاشان فردا – سنگ‌اندازی میراث فرهنگی کاشان در تصویب طرح تفصیلی.

طرح تفصیلی شهری کاشان بر اساس اختلاف میان شهرداری و رئیس میراث فرهنگی و عدم اصلاح نقشه بیش از ۳ سال بی‌نتیجه مانده و این تأخیر به نوعی سنگ‌اندازی محسوب می‌شود.

حسن نعناکار معاون شهرسازی و معماری شهرداری کاشان؛ در گفت‌وگو با تسنیم، ضمن اشاره به عدم تصویب طرح تفصیلی شهرستان کاشان گفت: متاسفانه میراث فرهنگی بدون اخذ نظر شهرداری محدوده بافت تاریخی را افزایش داده‌است.

وی با تاکید بر این‌که اگر طرح تفصیلی کاشان تصویب و ابلاغ شده بود، مشکلی نداشتیم، اظهار داشت: بیشتر پرونده‌های کمیسیون ماده پنج به تثبیت کاربری طرح تفصیلی ارتباط پیدا کرده است. آیا حق مردم کاشان نیست بعد از سال ۶۴ به این طرف، طرح تفصیلی داشته باشند؟

بیشتر بخوانیم:
+ ماجرای دو پروژه و تأکید بر ادامه کار با یک اصلاحیه

نعناکار گفت: مسئولان در رده‌های مختلف پیگیری‌هایی را صورت دادند اما با انشاالله کارها پیش نمی‌رود؛ برای باغ فین حریمی تعیین کردند در حالی که هیچ هماهنگی با فرمانداری و شهرداری انجام نشده است به نحوی که ۳ حریم برای باغ فین تعیین کردند که شعاع چند کیلومتری دارد در حالی که هیچ هماهنگی در این زمینه صورت نپذیرفته است.

معاون شهرسازی شهرداری کاشان ضمن انتقاد از عدم اقدام عاجل در تصویب طرح تفصیلی شهر کاشان از سوی مسئولان تصریح کرد: لازم است مشکل در هر رده‌ای شناسایی و برطرف شود. نقشه هنوز اصلاح نشده است در حالی که حقوق مکتسبه در این میان تضییع شده است؛ مردم ما نجیب هستند در حالی که این موضوع دغدغه مسئولان شهری است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.