اجرای موفق طرح تولید خوراک آبز‌یان زینتی در کاشان

نوعی لارو یا سوسک خوراکی برای تامین پروتیین آبزیانکاشان فردا – برای نخستین‌بار در کشور، یک زوج کاشانی، طرح پرورش لارو خوراکی، (نوعی خوراک پروتینی برای آبزیان)  را با موفقیت اجرا کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان؛ «مصطفی غلامی» و همسرش، با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیون تومان در فضای ۱۲۰ مترمربعی، با استفاده از روشی ساده و کارآمد این لارو را برای تامین پروتئین آبزیان و پرندگان زینتی و حیوانات آزمایشگاهی تولید کرده‌اند.

غلامی با اشاره به اینکه این لارو نوعی سوسک بنام سوسک تاریکی یا سوسک آرد و فاقد هرگونه انگل و بیماری است گفت: این لارو از ضایعات و پسماند‌های محصولات کشاورزی تغذیه می‌کند و به دو صورت زنده و خشک قابل عرضه است.

بیشتر بخوانیم:
+
۱۷ میلیون قطعه ماهی زینتی در کاشان تولید شد

مسعود خاندایی معاون برنامه‌ریزی فرماندار کاشان هم با اشاره به اینکه این شهرستان قطب تولید ماهیان و پرندگان و پرندگان زینتی است گفت: پرورش این لارو با حداقل نور، بدون صرف آب و انرژی است که می‌توان آن را جایگزین بخشی از سویای وارداتی برای تولید طیور و آبزیان کرد.

شهرستان کاشان و بویژه منطقه راوند قطب تولید ماهیان زینتی ایران است و از طرفی تعداد قابل‌توجهی پرنده زینتی در کاشان وجود دارد که برای خوراک آن‌ها، ارز قابل‌توجهی صرف واردات سویا می‌شود.

از طرفی در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به تازگی بهره‌برداری از ماهیان خاویاری نیز آغاز شده است که برای تامین خوراک آن‌ها نیز توسعه این طرح می‌تواند کمک قابل‌توجهی باشد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.