به تمامی گروه‌های خونی نیاز هست

اهدای خونکاشان فردا – رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان کاشان با بیان اینکه کاشان نیازمند تمامی گروه‌های خونی است گفت: نیازمندی به گروه‌های خونی منفی نبست به مثبت بیشتر است.

محمدرضا ذیلایی در گفت‌وگو با تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به مشارکت خوب شهروندان در اهدای خون و تأمین خون مورد نیاز مراکز درمانی اظهار داشت: با توجه به نیازمندی پایگاه انتقال خون کاشان به تمامی گروه‌های خونی از تمامی شهروندان درخواست داریم تا با اهدای خون خود در نجات جان هموطنان و شهروندان خود سهیم باشند.

بیشتر بخوانیم:
+ ورودی اهدای خون کاهش نداشته، خروجی افزایش داشته است

وی با بیان اینکه این نیازمندی در گروه‌های خونی منفی بیشتر احساس می‌شود افزود: با توجه به ویژگی‌های فیزیولوژیک انسان بانوان در سال سه مرتبه و آقایان در سال چهار مرتبه می‌توانند اهدای خون داشته باشند و بر همین اساس از تمامی شهروندان تقاضا داریم تا اهدای خون خود را به صورت مستمر در طول سال ادامه بدهند.

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان کاشان با بیان اینکه پزشک مستقر در سازمان انتقال خون تمامی شرایط اهداکنندگان را بررسی می‌کنند، ابراز داشت: فرآورده‌های مختلف خونی با اهدای خون توسط داوطلبان اهدای خون در کاشان تهیه می‌شود که در بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه “اهدای خون شرایط خاص خود را دارد” گفت: از تمامی شهروندان واجد شرایط و اهداکنندگان مستمر خون تقاضا داریم تا با مراجعه به مراکز انتقال خون کاشان در نجات جان بیماران سهیم باشند و در جبران کمبود گروه‌های خونی ما را یاری کنند.

ذیلایی ضمن اشاره به شیوع ویروس کرونا در منطقه کاشان تصریح کرد: با شیوع این ویروس مراکز سازمان انتقال خون شهرستان کاشان به منظور جلوگیری از هرگونه انتقال ویروس مراحل خون‌گیری را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کند و همکاران ما ملزم به رعایت نکات بهداشتی هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.