برای تکمیل بیمارستان بقیة‌الله کاشان ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز است

برای تکمیل بیمارستان بقیة‌الله کاشان ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز استکاشان فردا – برای تکمیل بیمارستان بقیة‌الله کاشان ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تکمیل بیمارستان بقیة‌الله کاشان، نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

دکتر سید علیرضا مروجی در گفت‌وگو با تسنیم، ضمن اشاره به پیگیری ساخت بیمارستان بقیه‌الاعظم کاشان اظهار داشت: این بیمارستان یکی از نیازهای اساسی منطقه کاشان است در مجاورت کریدور شمال به جنوب کشور است و نزدیک به ۱۰ سال مراحل طراحی و ساخت آن طول کشیده است.

وی با بیان اینکه این بیمارستان نخستین بیمارستان مجهز به بیسیزولاتور در کشور است، افزود: این مهم به دلیل ارتقاء ایمنی ساختمان بیمارستان در نظر گرفته شده و ورود این دستگاه‌ها به کشور ۱۸ ماه زمان برد و خوشبختانه ایزولاتورها نصب و نخستین پایه این بیمارستان نیز بر روی این دستگاه نصب شده است.

دکتر مروجی ظرفیت بستری این بیمارستان را ۳۵۰ تخت‌خواب عنوان کرد و ابراز داشت: این بیمارستان بزرگ‌ترین بیمارستان منطقه کاشان بعد از بیمارستان شهید بهشتی است و نیازهای آموزشی و درمانی شهرهای مجاور را هم تأمین می‌کند.

بیشتر بخوانیم:
+ بازدید سرپرست وزارت بهداشت از بیمارستان در حال ساخت بقیةالله

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه از لحاظ پدافند غیرعامل نیز احداث بیمارستان در ضلع رو‌به‌روی بیمارستان شهید بهشتی لازم و ضروری است، گفت: بیمارستان شهید بهشتی با عمر بالایی که دارد به تنهایی نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیاز شهروندان و هموطنان باشد و بر همین اساس ساخت بیمارستان در این شهرستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

دکتر مروجی خاطرنشان کرد: دولت وعده داده است در صورت تأمین نیمی از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای ساخت این بیمارستان توسط خیران که همیشه همراه بخش بهداشت و درمان بودند، مابقی اعتبار مورد نیاز سال آینده توسط دولت تأمین ‌شود.

دکتر سعید نمکی بهمن‌ماه ۹۷ ودر زمان سرپرستی خود بر وزارت بهداشت در بازدید خود از مراحل ساخت این بیمارستان قول‌داده بود که  به هر میزانی که خیرین سلامت در ساخت بیمارستان مشارکت کنند، وزارت بهداشت نیز به همان میزان کمک می‌کند.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کاشان، در آن زمان هزینه ساخت این بیمارستان را ۱۴۰ میلیارد تومان برآورد کرده و از نیکوکاران منطقه کاشان خواسته بود به اجرای این طرح کمک کنند. این درحالی است که اکنون برای تکمیل آن به ۴۰۰ میلیارد تومان یعنی دستکم سه برابر هزینه برآورد کل ساخت اعتبار نیاز است.

بیمارستان بقیة‌الله کاشان با زیربنای ۳۵ هزار مترمربع در زمینی به مساحت هزار هکتار و با طراحی اتاق‌های تک تخت و دو تخت‌خوابی ساخته می‌شود.

 

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم  https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

۴۰۰ میلیارد تومان تا تکمیل بیمارستان بقیة‌الله کاشان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.