گردهمایی بین‌المللی ریاضی در دانشگاه کاشان آغاز شد

گردهمایی بین‌المللی ریاضی در دانشگاه کاشان آغاز شدکاشان فردا – گردهمایی بین‌المللی ریاضی در دانشگاه کاشان آغاز شد
پنجاه‌ویکمین گردهمایی بین‌المللی ریاضی ایران، دوشنبه شب با توجه به شرایط کرونایی در آیینی با پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به طور مجازی در دانشگاه کاشان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، در این گردهمایی محققان و دانشمندان برجسته ریاضی از دانشگاه‌های ایران شامل شهید چمران، دانشگاه شهید بهشتی، صنعتی شریف، دانشگاه تهران و اصفهان و کشورهای آمریکا، ایتالیا، کانادا، روسیه، هلند، فرانسه، سوییس، آرژانتین، چین، صربستان، کروواسی، ترکیه، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، عمان، عربستان سعودی، هند، رومانی، عراق و جمهوری چک سخنرانی می‌کنند.

این گردهمایی چهار روزه با محورهای جبر، آنالیز، هندسه و توپولوژی، آنالیز عددی، بهینه‌سازی، نظریه کدگذاری، رمزنگاری، معادلات دیفرانسیل و دستگاه‌های دینامیکی، ریاضیات بین‌رشته‌ای، تاریخ، فلسفه و آموزش ریاضی، ریاضیات فازی، آمار، احتمال و فرآیندهای تصادفی، منطق و علوم کامپیوتر و نظریه گراف و ترکیبیات برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+ کسب رتبه برتر دانشگاه کاشان در سامانه «ایرانداک»

برگزاری کارگاه‌های آموزشی مجازی با موضوعات مختلف از دیگر برنامه‌های جنبی این گردهمایی مجازی است.

مجموعه مقاله‌های این گردهمایی در مجله‌های علمی کشورهای ایران، روسیه، گرجستان و به چاپ خواهد رسید.

رئیس دانشگاه کاشان در نشست مجازی آغاز این همایش با تبیین موفقیت‌‎های علمی این دانشگاه گفت: این دانشگاه با ثبت ۵۵۳ پایان‌نامه و رساله و ۴۶۰ پروپوزال در سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ در منطقه آمایش ۶ رتبه دوم و سوم را کسب کرده است.

عباس زراعت افزود: برپایه قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی مصوب مجلس شورای اسلامی، همه دانشگاه‌ها، پژوهش‌گاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی، پژوهشی و فناوری باید تمام متن پیشنهاده‌ها پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را که بدون طبقه‌بندی هستند در سامانه‌های پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) ثبت، تایید و آن‌ها را همانندجویی کنند.

زراعت از تولید نانوذرات داروی ضدسرطان به روش فناوری دی‌اکسیدکربن فوق‌بحرانی و امواج فراصوت در دانشگاه کاشان خبر داد و گفت: نتایج ارزشمند این پژوهش نوین، در مجله سیالات فوق بحرانی در ۱۵ صفحه به چاپ رسیده است.

پذیرش ۴۷۴ مقاله علمی از سراسر جهان
دبیر علمی پنجاه‌ویکمین گردهمایی بین‌المللی ریاضی نیز گفت: ۴۷۴ مقاله علمی از سوی محققان و دانشمندان به نام ریاضی در سراسر جهان برای ارایه در این گردهمایی پذیرفته شد که ۳۳۰ مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به نیز به صورت پوستر ارایه خواهد شد.

سید علیرضا اشرفی افزود: این گردهمایی با هدف جشن ورود به قرن پانزدهم هجری، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در علوم ریاضی، بررسی اندیشه‌های ریاضی‌دانان بزرگ تاریخ ایران برای ایجاد حس احترام و علاقه به کشور در نسل جوان و آشنایی با قابلیت‌های جامعه ریاضی برای حل مسایل علمی و صنعتی کشور برگزار می‌شود.

وی فراهم‌کردن بستری مناسب برای تبادل افکار استادان، پژوهش‌گران و دانشجویان دکترای ریاضی، تقویت تعامل با جامعه جهانی ریاضیات برای همکاری‌های علمی و بین‌المللی، بررسی چالش‌های پیش روی آموزش و پژوهش ریاضی و یافتن راهکارهای مناسب، بررسی چالش‌های پیش روی دانش ‌موختگان ریاضی و چگونگی بکارگیری آن‌ها و معرفی توانایی‌های علمی دانشکده ریاضی دانشگاه کاشان را از دیگر هدف‌های پنجاه‌ویکمین گردهمایی ریاضی ایران عنوان کرد.

پنجاه‌و‌یکمین گردهمایی بین‌المللی ریاضی، مهم‌ترین رویداد علمی ریاضیات ایران از ۲۷ بهمن تا اول اسفند به میزبانی دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.