کاشان بیشترین بیمه‌شده تامین اجتماعی را در کشور دارد

کاشان بیشترین بیمه‌شده تامین اجتماعی در کشور داردکاشان فردا – کاشان بیشترین بیمه‌شده تامین اجتماعی در کشور دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان گفت: این منطقه بیشترین تعداد بیمه‌شده تامین اجتماعی را نسبت به جمعیت در کشور دارد.

به گزارش ایرنا، دکتر علی‌محمد حق‌پناه عصر چهارشنبه در نخستین وبینار دستگاه‌های اجرایی کاشان با خبرنگاران افزود: به ازای هر ۱۰ نفر در کاشان، هفت نفر بیمه‌شده تامین اجتماعی هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفری شهرستان آران و بیدگل و نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت بیش از ۳۶۴ هزار نفری شهرستان کاشان بیمه‌شده تامین اجتماعی هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان اظهار داشت: این مدیریت سالانه به سه میلیون و ۷۲۰ هزار نفر در این منطقه خدمات درمانی ارایه می‌کند.

بیشتر بخوانیم:
+ تمدید اجاره بیمارستان شبیه‌خوانی برای ۳ سال دیگر

به گفته وی، مدیریت درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان ماهانه در بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم به ترتیب به ۷۵ هزار و ۲۳۵ هزار نفر بیمه‌شده خدمت‌رسانی می‌کند.

دکتر حق‌پناه گفت: هزینه‌های درمانی برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی امسال در این منطقه در بخش واحدهای درمانی طرف‌های قرارداد خصوصی و دولتی ماهانه ۱۷ میلیارد تومان و در بخش درمان ملکی ماهانه ۸ میلیارد تومان است.

وی افزود: ماهانه ۲۵ میلیارد تومان و سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان نیز برای درمان بیماران زیرپوشش تامین اجتماعی منطقه کاشان هزینه می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان در خصوص ساخت تنها بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان کاشان اظهار داشت: ساخت این بیمارستان هم‌چنان با مشکل واگذاری زمین روبه‎‌روست.

وی ادامه داد: در اجرای مصوبه هیئت دولت با واگذاری بیمارستان شهید دکتر بهشتی به دانشگاه علوم پزشکی کاشان در بهمن ۱۳۸۳ مدیریت درمان منطقه کاشان تمامی هزینه درمان بیمه‌شدگان تامین اجتماعی یعنی سهم سازمان و فرانشیز سهم بیمار را پرداخت می‌کند.

دکتر حق‌پناه اظهار داشت: مدیریت درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان با توجه به شروع ویروس کرونا با جذب نیروی انسانی پزشک، درمانگاه بوعلی کاشان و درمانگاه تخصصی حضرت ابوالفضل (ع) آران و بیدگل را ۲ نوبت کرد.

وی با تاکید بر افزایش نزدیک به ۷۰ درصدی پرداخت‌های بیمه تامین اجتماعی کاشان، یادآور شد: این هزینه‌ها بیشتر برای بستری بیماران کووید-۱۹ در بخش‌های مراقبت ویژه هزینه شده ‌است.

مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا از اسفند سال گذشته تاکنون این مدیریت ۹ میلیارد تومان بابت درمان بیماران در منطقه کاشان هزینه کرده است.

به گفته وی، سازمان تامین اجتماعی با توجه به اینکه سی‌تی‌اسکن یکی از ابزارهای تشخیصی برای بیماری کووید ۱۹ است، محدودیت‌هایی در رابطه با تجویز آن از جمله تجویز از سوی تمامی پزشکان عمومی و متخصص، محدودیت زمانی ۶ ماهه و سقف ریالی مرکزهای طرف قرارداد را لغو کرد تا غربالگری این بیماری به راحتی انجام شود.

دکتر حق‌پناه از تخصیص ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای بهبود و ارتقای خدمات‌ درمانی متناسب با نیاز بیمه‌شدگان، افزایش کیفیت و کمیت خدمات درمانی و توسعه بخش‌های درمانی در منطقه کاشان خبر داد و گفت: ماهانه افزون بر چهار میلیارد تومان برای درمان رایگان بیماران تامین اجتماعی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان هزینه می‌شود.

وی با یادآوری لغو محدودیت ۲۳۲ قلم داروی مورد نیاز بیماران تاکید کرد: بیمه‌شدگان برای تایید نسخه خود نیازمند مراجعه به دفتر اسناد پزشکی نیستند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.