توصیه‌هایی برای خانه‌تکانی ایمن در روزهای پایانی سال

توصیه‌هایی برای خانه‌تکانی ایمن در روزهای پایانی سالکاشان فردا – توصیه‌هایی برای خانه‌تکانی ایمن در روزهای پایانی سال.

سخن‌گوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از خانواده‌ها خواست با تنظیم برنامه مدون به صورت تدریجی به انجام‌دادن خانه‌تکانی در روزهای پایانی سال بپردازند و بابت بروز حوادث غفلت از کودکان در این ایام هشدار داد.

روح‌الله فدائی در گفت‌وگو با برنامه صبح سیلک رادیو کاشان تصریح کرد: فعالیت‌های خانه‌تکانی بر اساس یک برنامه زمانی باید به‌صورت تدریجی و مستمر انجام شود، تا انجام‌دادن این کارهای نفس‌گیر به صورت یکباره موجب آسیب‌های عضلانی و بروز حوادث برای اعضا به خصوص کودکان نشود.

وی شستن کلید و پریزها، لوستر و دیگر لوازم برقی را کاری خطرناک و باعث بروز اتصالی و آتش‌سوزی دانست و گفت: وسایل برقی خانه نباید به هیچ عنوان هنگام نظافت به برق متصل باشد.

بیشتر بخوانیم:
+
استقبال ایمن از بهار در کاشان

فدائی استفاده نادرست از مواد شوینده شیمیایی مانند جوهرنمک و وایتکس و یا ترکیب آن با یکدیگر در کنار آب گرم را خطرساز اعلام و تاکید کرد: خانواده‌ها نباید از این مواد در محیط‌های بسته استفاده کنند و حتماً هنگام استفاده باید پنجره‌ها برای تهویه و جلوگیری از مشکلات تنفسی باز باشد.

وی افزود: مواد شوینده نباید به هیچ عنوان در دسترس کودکان قرار داده شده یا در ظروف مخصوص آشامیدنی نگه‌داری شود تا این دسترسی آسان موجب بروز حادثه برای آنان شود.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی استفاده فراوان شهروندان از مواد ضدعفونی‌کننده از آغاز شیوع کرونا در طول یک سال اخیر را باعث حساس‌تر شدن ریه افراد در این مدت دانست و تصریح کرد: استفاده از مواد شوینده بی‌بو به هیچ عنوان نشان از خطرناک نبودن این مواد برای سلامتی افراد نیست.

به گفته فدایی در جابه‌جایی وسایل گاز‌سوز برای نظافت، بعد از اتمام کار باید نسبت به محکم‌بودن بست‌ها و اتصالات اطمینان‌خاطر پیدا کرد تا آسیب‌های احتمالی باعث نشت گاز و انفجار نشود.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیمhttps://www.instagram.com/kashanefarda

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.