تجهیز بیمارستان آیت‌الله یثربی به دستگاه کلاه سرد

تجهیز بیمارستان آیت‌الله یثربی به دستگاه کلاه سرد کاشان فردا ـ رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله یثربی کاشان از تجهیز این بیمارستان به دستگاه کلاه سرد که برای جلوگیری از ریزش موی بیماران شیمی‌درمانی مورد استفاده قرارمی‌گیرد خبر داد.

دکتر مصطفی سروی زاده، با بیان این‌که یکی از عوارض شایع شیمی‌درمانی ریزش مو ناشی از درمان (CIA) است، افزود: به علت اثر دارو بر روی فولیکول‌های مو، بیشتر مو‌ها دو هفته پس از شروع شیمی‌درمانی ریخته می‌شود.

وی با اشاره به کارکرد دستگاه کلاه سرد گفت: این دستگاه با کاهش دمای پوست سر قبل، حین و بعد از انجام شیمی درمانی می‌تواند با کاهش خون‌رسانی به فولیکول مو‌ها موجب کاهش ریزش مو در فرد شود.

بیشتر بخوانیم:
+ تجهیز داروخانه به داروهای شیمی‌درمانی

دکتر سروی‌زاده با اشاره به این‌که در این مجموعه بخش‌های رادیوتراپی و شیمی‌درمانی و براکی‌تراپی به بیماران سرطانی اختصاص داده شده است، افزود: این دستگاه با ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار خریداری و در اختیار بیماران قرار گرفته است.

به گفته رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله یثربی کاشان، با تجهیز این بیمارستان به دستگاه کلاه سرد برای جلوگیری از ریزش مو ناشی از شیمی درمانی، دیگر بیماران نیازی به سفر به استان‌های همجوار ندارند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.