نشست‌هایی کتاب‌محور به‌ همت انجمن‌های ادبی اصفهان

اجرای نشست‌هایی کتاب‌محور به‌ همت انجمن‌های ادبی اصفهانکاشان فردا – با حمایت خانه کتاب و ادبیات ایران و همزمان با برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان، چهار نشست از سوی چهار انجمن‌ ادبی شناسه‌دار استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایبنا، انجمن‌های «اقاقیا» با دبیری رضا آقاحسینی از سمیرم سفلی، «منتظران نور» با دبیری محمدامین فردوسی از اصفهان، «وهاج خوانساری» با دبیری رضاعلی رضایی از خوانسار و «فروغ شعر کاشان» با دبیری زهرا رسول‌زاده از شهر کاشان چهار نشست‌ ادبی با محوریت کتاب را با حمایت «طرح ساماندهی انجمن‌های ادبی» خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار کردند.

نشست «نقد و بررسی بومی‌شناختی» با نگاه به سه اثر «دیوان حسین‌قلی‌خان خطایی دهاقانی»، «دیوان مهجور دهاقانی» و «مجموعه‌داستان نوشته‌ها» با حضور حسین آقاحسینی، مصحح دیوان مهجور دهاقانی، مهین قاسمی‌پور، مصحح دیوان حسینقلی‌خان خطایی، عبدالکریم ادیب، نویسنده داستان«نوشته‌ها»، مریم محمودی، رجب فرهمندیان و لطف‌اله احتشامی، از شاگردان و نوه حسنقلی‌خان خطایی از سوی انجمن اقاقیا دوشنبه (بیست‌و‌دوم آذرماه ۱۴۰۰) در سالن علامه طباطبایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان برگزار شد.

همچنین رونمایی از مجموعه ۱۰ جلدی «عبور و مرور ایمن در شهر کوچک من» نوشته مهدیه عطاردی و به تصویرگری حسین صدقی از سوی انجمن ادبی فروغ کاشان در روز چهارشنبه‌ (بیست‌و‌چهارم آذرماه ۱۴۰۰) در فرهنگسرای مهر کاشان صورت گرفت.

نشست ادبی «خروش دوبیتی‌های آیینی» با محوریت نقد و بررسی کتاب «دوبیتی‌های من عین لهوف است» سروده عباس شاه‌زیدی با مقدمه محمدرضا سنگری نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که همزمان با برگزاری اولین نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان از سوی انجمن منتظران نور روز چهارشنبه‌ (بیست‌وچهارم آذرماه ۱۴۰۰) در نگارستان امام خمینی اصفهان برگزار شد. در این نشست بهجت فروغی مقدم، عاطفه ترابی، الهام عمومی و مدیرموسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) اصفهان حضور داشته و به سخنرانی پرداختند؛ همچنین این آیین با شعرخوانی جمعی از شاعران اصفهان همراه بود.

از دیگر نشست‌هایی که از سوی انجمن‌های ادبی شناسه‌دار استان اصفهان با حمایت خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد، می‌توان به نشست «معرفی کتاب‌های تازه‌تألیف مؤلفان خوانساری» با عنوان‌های «لحظه‌های جان‌یافته» نوشته محمود براتی، «گلزار صبا» اثر عبدالله کامران و «نگرشی نو و تحلیلی بر گویش خوانساری» به‌قلم مرتضی اشرفی اشاره کرد که از سوی انجمن وهاج خوانساری، پنج‌شنبه‌(بیست‌و‌پنجم آذرماه 1400) در فرهنگسرای خانواده خوانسار برگزار شد.

گفتنی‌است، انجمن‌های منتخب برای برگزاری این نشست‌ها از بین انجمن‌های ادبی فعال استان اصفهان انتخاب شده بودند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.