تولید روزانه ۱۹۰ تن زباله در کاشان و آران‌و‌بیدگل

کانکس تفکیک زبالهکاشان فردا «مرتضی بارانی» مدیرعامل شرکت بازیافت و پسماندهای کاشان و آران و بیدگل گفت: روزانه در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل بین ۱۸۰ تا ۱۹۰ تن زباله تولید می‌‌شود.

«بارانی» تصریح کرد: شرکت بازیافت کاشان و آران و بیدگل با هدف مدیریت پسماند سه وظیفه اصلی آموزش، پردازش کود و دفن بهداشتی زباله را برعهده دارد.

بیشتر بخوانیم:
+ بازيافت در شهر كاميكاتسو ژاپن

وی با اشاره به این‌که در بحث مدیریت پسماند نخستین گام، کاهش تولید زباله است عنوان کرد: زباله به سه بخش خشک، تر و ویژه پسماند خانگی دسته‌بندی می‌شود. یک جدول زمان‌بندی آماده دریافت پسماندهای تفکیک شده است که شهروندان می‌توانند به آن‌ها مراجعه کرده و مواد بازیافتی را به گشت‌های پسماند تحویل دهند.

مدیرعامل شرکت بازیافت و پسماندهای کاشان و آران و بیدگل با بیان این‌که هر روز ۲۵۰ تن مواد بازیافتی از ایستگاه‌ها تحویل گرفته می‌شود گفت: ماهانه در شهرستان کاشان بین ۱۴۵ تا ۱۵۵ تن و در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل و شهرها و روستاهای تابعه بین ۱۸۰ تا ۱۹۰ تن زباله تولید می‌‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+ دفن روزانه ۵ تن پسماند غیرقابل بازیافت در منطقه کاشان

بارانی افزود: دفن زباله روش مکمل در کنار همه روش‌هاست و باید طبق استانداردهای موجود صورت پذیرد. در کارخانه عملیات جداسازی انجام می‌شود و زباله‌ای که قابلیت تفکیک نداشته و تبدیل به کود کمپوست نمی‌شود به صورت بهداشتی دفن می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: روزانه بین پنج تا هفت تن پلاستیک در شرکت بازیافت کاشان و آران و بیدگل جداسازی و به مواد آلی جهت بازگشت به صنعت تبدیل می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.