دفع اصولی زباله، ساده‌ترین راه حفظ محیط‌زیست

دفع غیراصولی زبالهکاشان فردا – رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: پلاستیک‌های تجزیه‌پذیر هر چند که در بلندمدت تجزیه می‌شوند، اما با تولید گاز متان، نقش اصلی در گرم‌شدن زمین دارند.

حسین خادمی در گفت‌وگو با ایسنا، از نصب سیستم‌های کنترلی بر روی خروجی هوا از سوی یک واحد صنعتی خبر داد و گفت: به دنبال پایش‌های کارشناسان این اداره، انتشار آلودگی توسط این واحد صنعتی شناسایی و ضرورت فوری رفع آلودگی‌های زیست محیطی به مسئول واحد ابلاغ شد.

بیشتر بخوانیم:
+ دفن روزانه ۵ تن پسماند غیرقابل بازیافت در منطقه کاشان

وی افزود: بهره‌بردار با اعمال مدیریت صحیح بر فاضلاب انسانی، اجرای طرح فضای سبز و بهینه‌سازی مدیریت پسماند مشکل  را برطرف کرد.

خادمی گفت: آلاینده‌ها در قالب‌های جامد، مایع، گاز، پرتوهای یون‌ساز و غیر یون‌ساز، بو و صدا در هوای آزاد، به صورت طبیعی یا انسان‌ساخت، کیفیت هوا را با خطر روبه‌رو کرده یا برای آثار و ابنیه زیان‌آور بوده و یا سبب از بین رفتن یا کاهش سطح رفاه عمومی می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کاشان خاطرنشان ساخت: در دنیای مدرن، حفظ محیط‌زیست، محدود به یک سازمان نیست، بلکه یک فرهنگ همگانی است که باید در جامعه نهادینه شود. این حس که زمین خانه ماست، شهروندان را تشویق می‌کند که برای تمیزی و رفع آلودگی در هر گوشه از زمین تلاش کنند.

بیشتر بخوانیم:
+ شهر یا بستر پسماند

خادمی تصریح کرد: این‌که فردی که به تمیزی خانه خود فکر می‌کند، اما به راحتی زباله‌هایش را در جاده و طبیعت رها می‌کند، مثل این است که فردی بخشی از خانه‌اش را پر از زباله کند و آن فضا را بخشی از خانه‌اش نداند بنابراین دفع اصولی زباله، ساده‌ترین راهکار برای حفظ محیط‌زیست است.

وی تأکید کرد: حتی استفاده چندباره از کیسه‌های پلاستیکی، بهتر از این است که هر بار از یک کیسه جدید استفاده کنیم، با این کار مقدار پلاستیک مورد استفاده کاهش‌یافته و خطرات آن نیز به نسبت کمتر می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.