به صراحت نمی‌توانم بگویم که «چارسو» کمیسیون ماده ۵ ندارد

پارکینگ طبقاتی و مجتمع چارسوی کاشانکاشان فردا – معاون مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: پارکینگ طبقاتی چارسو یک مرحله کمیسیون ماده پنج داشته که احتمال می‌رود برای تمامی مجموعه پارکینگ نباشد اما به صراحت نمی‌توانم بگویم که این پارکینگ کمیسیون ماده پنج ندارد.

به گزارش تسنیم، ناصر طاهری بعد از ظهر امرور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خانه‌های تاریخی مفاخر در خور شان آنان بازسازی و مرمت می‌شوند، اظهار داشت: یک خانه تاریخی و احیای آن به یک منطقه ارزش می‌دهد و بر همین اساس احیای این بافت‌های تاریخی باید بر اساس شان و منزلت آن بنا باشد.

وی با بیان اینکه محل احداث پارکینگ در شهر باید با برنامه‌ریزی باشد، افزود: پارکینگ چارسو محصول سه خانه بود که شهرداری کاشان درخواستی به ما داد و پاسخ ما بدین گونه بود که با توجه به مجاورت محل احداث در یک خانه ثبتی باید نقشه‌های معماری تایید شود.

بیشتر بخوانیم:
+ چارسو بیش از یکسال پیش از میراث فرهنگی تاییده گرفته بود

معاون مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه تاکید داریم که شاکله آن بافت تاریخی حفظ شود، ابراز داشت: تاکید بر آن بوده است که آن دانه‌بندی‌ها رعایت شود و همچنین تاکید داشتیم روند قانونی تغییر کاربری آن انجام شود یعنی ابتدا تغییر کاربری در کمیسیون ماده پنج صورت پذیرفته و سپس طرح معماری تایید شود.

وی با بیان اینکه با بررسی‌های صورت گرفته شهرداری کاشان در این اواخر به دنبال تغییر کاربری از طریق کمیسیون ماده پنج بوده است، گفت: پارکینگ چارسو یک مرحله کمیسیون ماده پنج داشته که احتمال می‌رود برای تمامی مجموعه پارکینگ نباشد اما به صراحت نمی‌توانم بگویم که این پارکینگ کمیسیون ماده پنج ندارد.

عملیات اجرایی پارکینگ طبقاتی چارسو در خیابان باب‌الحوائج کاشان از یکسال پیش آغاز شده و بیش از ۵۰ درصد عملیات اجرایی اصلی آن در زیرسازی و برپاکردن اسلکت به اتمام رسیده‌است.

از چند ماه پیش برخی شبهات در مورد مجوزهای قانونی یا تاییدیه نقشه‌های از سوی برخی رسانه‌ها مطرح شده بوده که دادستان کاشان رسما اعلام نمود پروژه مجوزهای لازم از اداره کل میراث فرهنگی استان را دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.