عضو هیئت ‌علمی دانشگاه کاشان پژوهشگر برتر کشور شد

دکتر عباس اکبری عضو هیئت علمی دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان پژوهشگر برتر در حوزه هنرکاشان فردا – معاون پژوهشی دانشگاه کاشان اعلام کرد: عباس اکبری، عضو هیئت علمی این دانشگاه پژوهشگر برتر کشور در حوزه هنر شد.

به گزارش تسنیم، مجید منعم‌زاده ضمن اشاره به کسب افتخارات علمی اساتید دانشگاه کاشان اظهار داشت: عباس اکبری، عضو هیئت علمی دانشکده معماری دانشگاه کاشان نیز به‌عنوان پژوهشگر برتر کشوری حوزه هنر در سال جاری انتخاب شده است.

بیشتر بخوانیم:
+ «کاشی و کاشان» ساکن دائم موزه ویکتوریا شد

+ عباس اکبری، کاشی، کاشان و ترکیه

وی اضافه کرد: ۲۴ محقق و عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان جزو  ۲ درصد دانشمند و محقق برتر جهان و از این میان پنج نفر نیز جزو یک‌‌درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند.

دکتر عباس اکبری دانش‌آموخته کارشناسی صنایع دستی- گرایش سرامیک دانشگاه هنر، کارشناسی‌ارشد و دکتری پژوهش هنر از دانشگاه تهران، عضو گروه مطالعات عالی هنر و دانشیار گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه کاشان است.

در این مراسم دکتر عباس اکبری به عنوان پژوهشگر برگزیده هنر در کشور معرفی گردید.

از دکتر عباس اکبری تاکنون ده‌ها مقاله علمی پژوهشی و مروری، ۵ جلد کتاب، ۱۲ جلد مجموعه پژوهشی هنری منتشر شده است.

۶ نمایشگاه فردی و بیش از ۲۵ نمایشگاه گروهی در ایران و شرکت در ۲۰ سمپوزیوم و کنفرانس بین‌المللی هنر با کسب ۵ جایزه بین‌المللی در کارنامه وی می‌باشد.

در سال‌های اخیر موزه‌های مهمی آثار او را گردآوری کرده‌‌اند که آخرین آن راه‌یابی مجموعه کاشی و کاشان به بخش دائمی موزه ویکتوریا و آلبرت لندن بوده است.

وی همزمان با هفته پژوهش مجموعه هنری جدید خود را که برگرفته از تکنیک‌های نقاشی زیر لعابی قاجار است، با حمایت موسسه کاشان، خانه سفال منتشر کرده که به زودی در یک نمایشگاه انفرادی به نمایش در خواهد آمد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.