توضیح جان مولر در مورد مشکل ایندکس نشدن سایتها

روح الله عسکری

جان مولر از گوگل اطلاعات بیشتری در مورد مشکل ایندکس نشدن و پیام “Discovered – currently not indexed” در کنسول جستجوی گوگل ارائه کرد. مولر به مجموعه‌ای از توییت‌ها در مورد آنچه در گوگل می‌گذرد، پاسخ داد، که چرا آنها تصمیم می‌گیرند URL را ایندکس نکنند.
آیا قسمت ایندکس ونمایه سازی گوگل دچار مشکل شده است؟
بحث‌های متعددی در توییتر و فیس‌بوک در مورد پیام “Discovered – currently not indexed” وجود دارد.
دن شور، ( @dan_shure ) یک توییت درباره این موضوع به اشتراک گذاشت که چگونه یک مقاله جدید کشف می شود اما ایندکس نمی شود.
Dan مثالی از یک سایت مشتری را به اشتراک گذاشت که دو مقاله منتشر کرده است و روزها به عنوان کشف شده و ایندکس نشده باقی مانده است.آنها مجددا URL ها را برای خزیدن مجدد ارسال کرده اند، اما گوگل اساساً به آن صفحات پشت کرده است و از ایندکس کردن آنها خودداری نموده است.
آیا ممکن است URL پس از کشف مسدود شود؟
دن این ایده را مطرح می کند که اگر URL قدیمی را حذف و محتوا را در یک URL جدید قرار دهد.مشکل حل شود.
او توییت کرد :
بنابراین تا جمعه گذشته ما بیش از 10 روز منتظر مانده بودیم (حتی پست‌های جدید ایندکس می‌شدند) بنابراین یکی از پست‌ها را حذف کردیم، همان محتوا را دقیقاً کپی/پیست کردیم و در صفحه جدیدی با URL کمی متفاوت و تاریخ انتشار جدید دوباره منتشر کردیم.
دن در توییت بعدی ادامه داد :
«پست در URL جدید (اما همان محتوا) بلافاصله (بدون ارسال آن به سرچ کنسول) فقط در چند ساعت ایندکس شد.هر چند مقاله دیگری که به حال خود رها کرده بودیم هنوز ایندکس نشده بود! اکنون می‌خواهیم آن را به یک URL/تاریخ جدید منتقل کنیم و ببینیم آیا همان اتفاق می‌افتد. دن به این نتیجه رسید که باید چیزی در مورد آن URL وجود داشته باشد.
دن سپس توضیح داد :
ما می‌دانیم که گوگل محتوا را با استفاده از URL به‌عنوان «شناسه» اصلی که همه سیگنال‌ها با آن مرتبط می‌شوند ایندکس می‌کند. بنابراین اگر یک URL در اولین خزش «کشف شد، اما فهرست‌بندی نشد»، به نوعی «هشدار» دریافت می‌کند که اگر با این مشکل مواجه شده اید باید چیزی را امتحان کنید
یک نکته جدید یا خاص در مورد ایندکس نشدن مطالب با پیام “Discovered – currently not indexed” :
جان مولر از گوگل این سوال را مطرح کرد که آیا این ابزار مردم را گیج می کند و آیا گوگل باید آن را حذف کند یا خیر.
پرش در لبه نمایه سازی (ایندکس)
مولر اذعان داشت که گاهی اوقات در شرایطی که سایت در لبه نمایه سازی قرار دارد ، همان محتوا تحت یک URL جدید ایندکس می شود که می تواند به دلیل مسائلی مانند کیفیت کلی سایت باشد.
اگر در آستانه نمایه سازی هستید، همیشه نوسان وجود دارد.اساساً به این معنی است که شما باید گوگل را متقاعد کنید که ارزش ایندکس کردن بیشتر را دارید.”
جان مولر سپس در مورد اینکه چگونه می توان Google را متقاعد کرد تا چیزی را فهرست کند، پاسخ داد :
« به سایت خود جذابیت بیشتری بدهید!» کاری را که دیگران انجام می دهند انجام ندهید، فقط آن را طوری انجام دهید که احساس می کنید بهترین است. یا چیزی شبیه به این: محتوایی بسازید که اگر خودتان به آن نیاز داشتید و جستجو کردید، آن محتوا شما را هیجان زده کند.
بیشتر بودن محتوا لزوما بهتربودن نیست!
یکی دیگر از اشتباهات رایج این است که رقبا را کپی کنید و از کلمات کلیدی و مترادف یکسان آنها استفاده کنید (انگار جادویی در کلمات کلیدی آنها وجود دارد ) اما این کار منجر به محتوای بازنویسی شده می شود.به نظر شما پرینس با کپی برداری از مایکل جکسون معروف نشد، درسته؟
پس چرا سئوکاران اینقدر به الهام گرفتن از نتایج اول سرپ ، خود را معطل می کنند؟ دیدن رتبه‌بندی گوگل منطقی است، اما زمانی که یک سئوکار شروع به بازنویسی و تکرار محتواهای نتایج اول گوگل می نماید، دیگر سئو معنا پیدا نخواهد کرد.
اگر موضوعی را می‌دانید و در آن مهارت دارید، پس چرا سعی نمی کنید به کارهایی که رقبا انجام می‌دهند نگاه نکنید و تمام تلاش خود را انجام دهید تا یک محتوای جذاب و کاربردی بنویسید. شاید گوگل یک صدای منحصر به فرد را در سایت شما تشخیص دهد و مردم آن محتوا را عالی ، ارزیابی کنند .محتوایی که مشکلی برای ایندکس شدن هم نخواهد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.