بررسی وضعیت اقتصادی و نرخ اشتغال کاشان

شهر کاشان یکی از مقاصد مهم گردشگری ایران است که بیشتر فرصت‌های شغلی آن به حوزه گردشگری و صنایع دستی مربوط می‌شود. این شهر که در استان اصفهان قرار گرفته، به شهر «گل و گلاب» و «پایتخت فرش جهان» نیز شهرت دارد. با وجود آثار تاریخی و طبیعی متعدد، کاشان اهمیت زیادی از نظر گردشگری دارد و اگر آگهی استخدام کاشان را جستجو کنید، بیشتر با فرصت‌های شغلی در حوزه گردشگری و مشاغل خدماتی مواجه می‌شوید. در این مقاله به بررسی وضعیت اقتصادی، نرخ اشتغال و بیکاری و راه‌های کاریابی در کاشان می‌پردازیم.

استخدام کاشان
وضعیت اقتصادی و منابع درآمدی مهم کاشان

از گذشته تاکنون، اقتصاد کاشان بیشتر بر پایه کشاورزی، تولید صنایع دستی مثل فرش دستباف، گلاب‌گیری و تولید عرقیجات، و گردشگری بوده است. در حال حاضر، 90 درصد صنعت شهر کاشان را تولید فرش ماشینی تشکیل داده و این شهرستان تولید کننده 95 درصد فرش جهان است.
در کنار صنعت فرش، حوزه کشاورزی نیز از رونق خوبی برخوردار بوده و اغلب افراد در مناطق اطراف کاشان به فعالیت‌های مرتبط با کشاورزی مشغول هستند. یکی از تولیدات کشاورزی مهمی که کاشان به آن شهرت دارد، پرورش گل محمدی و تولید گلاب باکیفیت است. همانطور که می‌دانید، کاشان شهرت زیادی در تولید گلاب و عرقیجات گیاهی خالص و باکیفیت دارد و تولید و فروش این دسته محصولات از منابع درآمدی مهم کاشان محسوب می‌شود.
وجود بیش از هزار کارخانه فرش ماشینی و دیگر صنایع مثل خودروسازی، ابزارآلات صنعتی و کاشی‌سازی در کاشان، باعث تبدیل شدن این شهرستان به یکی از قطب‌های صنعتی ایران نیز شده است. اگر به دنبال جدیدترین فرصت‌های شغلی و آگهی استخدام کاشان هستید می‌توانید از طریق لینک زیر آخرین فرصت‌های استخدام کاشان را ببینید:
https://karbord.io/jobs/in-kashan

بررسی وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری کاشان

نرخ بیکاری 8 درصدی کاشان و تک رقمی بودن آن حاکی از وضعیت مناسب کاریابی در این شهرستان است. بیشترین جمعیت شاغل کاشان را قشر کارگر تشکیل داده و تعداد کارکنان مشغول به فعالیت در حوزه مشاغل خدماتی به بیش از 70 هزار نفر می‌رسد. اشتغال در حوزه مشاغل خدماتی و خصوصا کارگری، صرفا به کارجویان بومی این شهرستان محدود نمی‌شود. شرکت‌های تولیدی و صنعتی کاشان و همچنین حوزه گردشگری این شهرستان، برای کارجویانی از 135 شهر کشور اشتغالزایی کرده اند و یک سوم نیروی کار کاشان را کارگران غیر بومی تشکیل می‌دهند.
با وجود نرخ پایین بیکاری در کاشان، نیروی کار تحصیل کرده و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ کاشان و دیگر دانشگاه‌های کشور، با بیکاری گسترده‌ای در این شهرستان مواجه بوده و اغلب مهاجرت می‌کنند. با توجه به کمتر بودن تعداد فرصت‌های استخدام کارشناس، کارشناس ارشد و کارمند اداری در آگهی‌های استخدامی شرکت های کاشان، کارجویان تحصیل کرده و متخصص معمولا به مشاغل دورکاری یا کارهای آنلاین روی آورده و یا با مهاجرت به پایتخت و دیگر شهرها در جستجوی فرصت‌های شغلی بهتر هستند.
از پیشرفت‌های قابل توجه 3 سال اخیر در حوزه اشتغالزایی کاشان، افزایش 39 درصدی سهم زنان در میان کارجویان حوزه صنایع و تولیدی‌های این شهرستان بوده است.

پرتکرارترین فرصت‌های شغلی در آگهی‌های استخدامی کاشان

اگر آگهی استخدام در کاشان را در سایت‌های کاریابی و استخدام جستجو کنید، با تعداد زیاد آگهی‌های برخی از مشاغل مواجه خواهید شد. در ادامه تعدادی از مشاغل پرتقاصا در فرصت‌های استخدامی کاشان را به شما معرفی می‌کنیم.

مدیر فروش و بازاریاب

از فرصت‌های شغلی پرتکرار در آگهی استخدام کاشان می‌توان به استخدام مدیر فروش و بازاریاب اشاره کرد. تولیدی‌ها، کارخانجات و کسب و کارهای مختلف در کاشان، برای افزایش فروش و سودآوری نیاز به استخدام نیروی فروش و بازاریابی دارند. ورود به این حوزه عموما نیازمند مدرک تحصیلی نبوده و بیشتر سابقه کار و میزان مهارت شما در جذب مشتری برای کسب و کارها اهمیت دارد.

کارگر ساده

همانطور که اشاره شد، بیشترین تعداد نیروی کار کاشان را قشر کارگر تشکیل داده و این قشر از فرصت‌های شغلی خوبی برخوردارند. کارخانجات، تولیدی‌ها، فروشگاه‌ها و صنایع مختلف نیازمند استخدام کارگر هستند. تقاضای بالا برای استخدام کارگر باعث شده تا افرادی از شهرهای مختلف کشور جهت کاریابی در این حوزه به شهر کاشان مهاجرت کنند.

فروشنده

با جستجوی آگهی استخدام کاشان در سایت‌های کاریابی، با فرصت‌های شغلی زیادی برای استخدام فروشنده مواجه خواهید شد. با توجه به تعداد زیاد مغازه‌های فروش صنایع دستی و کسب و کارهای کوچک محلی، تقاضا برای استخدام فروشنده در کاشان بسیار بالا است. اگر به دنبال موقعیت شغلی فروشندگی هستید، با فرصت‌های شغلی زیادی در نیازمندی ‌های استخدامی کاشان مواجه خواهید شد. فروشگاه‌های صنایع دستی، فرش و عرقیجات گیاهی، سهم زیادی در آگهی‌های استخدام فروشنده در کاشان دارند.

راننده و پیک

شغل رانندگی و پیک موتوری از مشاغل پرتقاضا و پردرآمد کاشان هستند. باتوجه به عدم نیاز این مشاغل به داشتن مدرک تحصیلی و سابقه کار مرتبط، استخدام در این مشاغل بسیار ساده بوده و فرصت‌های شغلی زیادی برای کارجویان در این حوزه وجود دارد. شما می‌توانید به عنوان راننده ثابت محصولات کارخانجات فعالیت کرده و یا به عنوان پیک با کسب و کارهای مختلفی همکاری کنید.

کار در منزل

یکی از موقعیت‌های شغلی پرتکرار در آگهی‌های استخدام کاشان، استخدام کار در منزل است. کار در منزل مشاغل مختلفی را شامل می‌شود و از بسته بندی محصولات غذایی گرفته تا تولید و پرورش گیاهان آپارتمانی را می‌توانید بدون نیاز به حضور در محل کار انجام بدهید. میزان درآمد شما از این کار بستگی زیادی به نوع و حجم کاری دارد که به طور روزانه انجام می‌دهید. از مزایای این نوع کار می‌توان به عدم نیاز به مدرک تحصیلی و سابقه کار اشاره کرد که باعث شده اشتغال به آن و کسب درآمد برای افراد با شرایط مختلف امکان‌پذیر باشد.

بهترین راه کاریابی در کاشان

برای پیدا کردن جدیدترین فرصت‌های شغلی استخدام دولتی و شرکت‌های خصوصی کاشان در سال 1401، می‌توانید از سایت‌های استخدام و کاریابی استفاده کنید. با وجود فیلترهای جستجوی مختلف مثل امکان انتخاب نوع همکاری، میزان حقوق، سطح ارشدیت، نام سازمان و غیره می‌توانید به نتایج دقیق‌تری مثل استخدام فرودگاه کاشان، استخدام اداره برق، استخدام مددکار و… در جستجوی فرصت‌های شغلی کاشان برسید. شما می‌توانید پس از پیدا کردن آگهی استخدام مورد نظرتان، رزومه خودتان را به صورت آنلاین و رایگان برای فرصت‌های شغلی ارسال کنید.

جمع‌بندی

شهر کاشان به دلیل قدمت زیاد و وجود آثار تاریخی و طبیعی متعدد، از مقاصد مهم گردشگری ایران به شمار می‌آید. با توجه به این موضوع، عمده فرصت‌های شغلی کاشان را مشاغل حوزه گردشگری و کارهای خدماتی مرتبط با آن تشکیل داده است. در این مقاله به بررسی وضعیت اقتصادی، نرخ اشتغال و بیکاری، فرصت‌های شغلی و آگهی استخدام کاشان پرداختیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.